باربری در حکیمیه ، اتوبار در حکیمیه

اتوبار حکیمیه ، باربری حکیمیه : باربری و اتوبار در حکیمیه تهران با خدمات ویژه

باربری در حکیمیه ، اتوبار در حکیمیه

اتوبار حکیمیه ، باربری حکیمیه : باربری و اتوبار در حکیمیه تهران با خدمات ویژه

10 فرمان در اسباب کشی


اسباب کشی باید به اندازه یافتن مسکن مناسب برایتان مهم باشد؛ چرا که اگر عملیات انتقال اسباب و وسایل زندگی به هر دلیل با مشکل و نقص روبه رو شود، خانه جدیدی که برای زندگی انتخاب کرده اید نیز در ابتدای ورود به آن برایتان لذت بخش نخواهد بود.

تصور کنید بعد از پایان عملیات اسباب کشی و هنگامی که اشیا را از کارتن ها باز می کنید، تعداد زیادی از آنها شکسته و از حیز انتفاع خارج شده باشد، چه حالی به شما دست می دهد؟! لذا برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی بهتر است نکات بسیار ساده ای را در این مورد رعایت کنید.

گزارش زیر اجرای شیوه بهینه اسباب کشی به منزل نو را تشریح کرده است:

1 - بعد از آنکه منزل جدید را انتخاب کردید، خیلی زود اقدامات ابتدایی برای اسباب کشی را عملی کنید. پیشنهاد می شود حدود دو هفته مانده به زمان نقل مکان، این کار را شروع، کنید. برای شروع، چرخی در اتاق ها بزنید و همه وسایل زندگی تان را مرور کنید و همزمان تعداد زیادی کارتن نیمه بزرگ تهیه کنید.


اتوبار در حکیمیه ، باربری در حکیمیه


2 - جمع کردن اسباب را با لوازم و اشیای غیر ضروری آغاز کنید. مثل چینی آلات و لوازم تزیینی. برای جمع آوری آنها حتما از مقدار زیادی کاغذ روزنامه استفاده کنید تا انباشت آنها روی همدیگر در کارتن و فشار حاصل از آن باعث شکستگی نشود.

3 - هرچقدر به زمان نقل و انتقال نزدیک می شوید باید قید استفاده از لوازم را بزنید و آنها را هم جمع کنید. بعد از آنکه هر کارتن تکمیل می شود، کاغذی روی آن چسبانده و ریز لوازم موجود در آن را بنویسید. روکش پارچه ای مبلمان را هم با روکش مخصوص بپوشانید. لوازم صوتی و تصویری را حتما در داخل جعبه های خودشان قرار دهید تا در اثر حرکت آسیب نبینند. یخچال و گاز را هم بهتر است، توسط پارچه های بزرگ پوشانده تا بدنه آنها آسیب نبیند. تا حد امکان هیچ وسیله ای را بدون جعبه یا لااقل بسته بندی و ایجاد پوشش با مقوا جابه جا نکنید.

4 - توصیه ما به شما این است که برخی از اشیا و کالاها را در پروسه اسباب کشی وارد نکنید. بدین معنی که مثلا لباس ها و اشیای قیمتی و پول نقد را چند روز قبل از اسباب کشی به منزل یکی از نزدیکانتان برده تا اسباب کشی به پایان برسد.

5 - در این مرحله که چند روز بیشتر به زمان اسباب کشی باقی نمانده با نزدیک ترین آژانس حمل بار تماس گرفته و روز اسباب کشی را اطلاع دهید. با مدیر آژانس درباره حجم بار و فاصله تا مقصد صحبت کنید و هزینه دقیق اسباب کشی را هم بپرسید. نرخ کنونی برای هر کارگر تا سه ساعت حدود 7 هزار تومان و خاور بزرگ برای همین مدت 30 هزار تومان است.

اما متاسفانه رسم غلطی که در برخی از آژانس ها باب شده، دریافت یکسری هزینه های اضافی است.

مثلا حمل یخچال و بوفه را براساس تعداد طبقه جدا حساب می کنند. برای اینکه از چنین مشکلی جلوگیری شود با مدیر آژانس حمل بار قبل از اسباب کشی در این مورد هم هماهنگ کنید.

6 - بهتر است صبح اول وقت را برای اسباب کشی انتخاب کنید.


باربری حکیمیه ، اتوبار حکیمیه


7 - حالا روز اسباب کشی فرارسیده است و اعضای خانواده منتظر رسیدن کامیون و کارگران حمل بار هستند. در این زمان هر یک از اعضای خانواده باید ماموریت کنترل یک قسمت از کار را برعهده بگیرند. اگر خانواده شما دو نفری است، بهتر است دونفر از دوستان یا اقوام را در روز اسباب کشی به کار بگیرید.

یک نفر باید در منزل مواظب اسباب باشد، یک نفر در راه پله ها مرتب همراه کارگران بالا و پایین برود و یک نفر نیز باید پای کامیون برنحوه چینش اسباب نظارت کند.

8 - قبل از آنکه کارگران سر برسند، بهتر است نظم خاصی در اسباب های بسته بندی شده درخانه برقرار کنید.

لوازم بزرگ را حتی الامکان نزدیک درب منزل بگذارید تا کارگران ابتدا آنها را وارد کامیون کنند. اگر چنین نکنید کارگران با بردن لوازم کوچک خسته می شوند و لوازم بزرگ آشپزخانه را احتمالا بی احتیاط حمل خواهند کرد.

9 - در داخل خانه اسباب ها را طوری بگذارید که فضای لازم برای رفت و آمد کارگران وجود داشته باشد.

10 - به کارگران اجازه ندهید یک نفری لوازم بزرگ را حمل کنند، چون احتمال آسیب دیدگی در این حالت زیاد است.

حالا اسباب کشی تقریبا به پایان رسیده و شما با خیال راحت به خانه جدید نقل مکان می کنید. یادتان باشد اسباب کشی فقط در جمع کردن و جاسازی اسباب در کامیون خلاصه می شود و به محض آنکه کامیون به خانه جدید برسد، بلافاصله و در کمتر از نصف زمان بار زدن، اسباب ها تخلیه می شوند و در هنگام تخلیه نیز فقط مواظب حمل بار در راه پله ها باشید.